۱۳۹۳ دی ۲۸, یکشنبه

سیما تیرانداز: نمی‌دانم عاشقم یا دیوانه!

به گزارش ب مثبت :

سیما تیرانداز کارگردان نمایش «تقدیر بازان» در خصوص این اثر گفت: این نمایش بحث تنهایی آدم‌‌‌ها و درواقع انتخاب نادرست آنان را به تصویر می‌کشد و محوریت آن را جمله‌ی کلیدی نمایش یعنی «تصمیم‌های نادرست خود را به پای تقدیر نگذاریم» تشکیل می‌دهد؛ در واقع «تقدیر بازان» نشان می‌دهد که برای داشتن یک رابطه‌ی درست، باید ابتدا به شناخت درستی از خود برسیم.


وی ادامه داد: نمایش‌های اجتماعی و انسانی از این طیف در جای خود با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و «مرد مقابل» یا “ناتمام”، نمایش قبلی‌ام نیز همین منوال را داشت و این دست آثار از نظر موضوعی مخاطب خود را دارد و حالا باید دید که در ارائه و اجرای آن پس از به اجرا رفتن نمایش در جشنواره تئاتر و نظرسنجی از مردم، تا چه حد موفق بوده‌ایم.


این کارگردان در خصوص جشنواره و نقدهای وارد بر آن گفت: مسائل مالی مسئله اصلی جشنواره است و ما امسال تمرین خود را از یک ماه و یک هفته پیش آغاز کردیم در صورتی که باید زودتر اتفاق می‌افتاد.


وی افزود: در دوره های اخیر، جای پیشکسوتانی که باید در جشنواره حاضر باشند، خالی است. اگر بنا بر جوان گرایی هم باشد، باید جوانانی مستعد بوده و جشنواره فقط در راستای کسب تجربه برای آنها نباشد. بحث فرهنگی هر روز تأسف‌بارتر از قبل می‌شود و با توجه به آنکه روز به روز همه چیز گرانتر می‌شود، وزارت ارشاد یک بودجه مناسب و کافی را برای تئاتر درنظر نمی‌گیرد و هیچ سالی به غیر از ۸۱ و۸۲ که تئاتر و جشنواره‌ی آن در حد و اندازه‌ی تئاتر بود، دیگر به تئاتر آنچنان که باید بها داده نشد.


تیرانداز در خصوص انتقادات مطرح شده در مورد پوستر جشنواره و آماده نبودن تئاتر شهر عنوان کرد: مشکلات عمیق‌تری از طراحی پوستر وجود دارد و آن هم بحث حمایت از کارهای فرهنگی است و با توجه به هزینه‌های پذیرایی، طراحی دکور، دستمزد و … چطور می‌توان با کمک هزینه‌های ناچیز تئاتری را به روی صحنه برد به همین دلیل نمی‌دانم عاشقم یا دیوانه که هنوز در تئاتر کار می‌کنم و اگر این گروهی که با جان و دل کار می‌کنند، در کنارم نبودند، شاید هیچوقت کار نمی‌کردم.


وی افزود: نامناسب بودن پوستر تئاتر یا آماده نبودن و خرابی تئاتر شهر با توجه به قدمت ۲۰۰ ساله‌اش مسئله‌ی اساسی نیست و مشکل اصلی این است که مسئولان به جای حل کردن مسائل مالی تنها به گفتن «شرمنده‌ایم» بسنده می‌کنند در حالیکه اظهار شرمندگی مشکلی را حل نمی‌کند.


این کارگردان عنوان کرد: تئاتر نسبت به سایر هنرها شریف‌تر، عمیق‌تر و بی‌ادعاتر است اما کمتر از همه به آن توجه می‌شود. دستمزدها هم در تئاتر و هم در سینماو تلویزیون از چند سال گذشته تاکنون با وجود تورم ثابت مانده است، در واقع سینما هم وضعیت تئاتر را دارد ولی فقط در بوق و کرنا کردنش بیشتر است.


تیرانداز اظهار داشت: دستمزد بازیگران نمایش قبلی‌ام را یک سال و نیم بعد به آنان پرداخت کردم ولی آن‌ها مثل بقیه شلوغ نکردند. به من می‌گویند که چرا برای طراحی دکور تا این حد هزینه می‌کنی من این جمله را متوجه نمی‌شوم.


باشگاه خبرنگاران


اخبار مرتبط:


عکس های سیما تیرانداز ، همسر و فرزندش ، بازیگر نقش عفت در سریال دودکش + بیوگرافی


عکسهایی دیدنی همراه با سیما تیرانداز و پسرش









سیما تیرانداز: نمی‌دانم عاشقم یا دیوانه!



منیع: سایت Zigil


  • داغ ترین ها
  • کسب و کار
  • سوپراستار
  • مجله خبری
  • سبک زندگی













http://bmosbat.net/wp-content/uploads/2015/01/2199.jpg
سیما تیرانداز: نمی‌دانم عاشقم یا دیوانه!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر